Tuesday 25 October 2011

DEMI SPM...

Da lama x tulis blog2 nie..tapi mgkin malam nie aku nk mgisi masa yg mmg x lapang nie dgn bnde2 nie just utk nk hilangkan rasa penat rasa stress~hahaha..
YEAH! hidup skarang da boleh cakap rasa keseorgn sgt2..ini bukan sbb ape...aku x kemana2 pon dalam sblan dua blan..dan kalau aku kuar hala tuju yg wajibnya adalah sekolah..sekolah sekolah...aku bangga jadi budak skolah..sbb dari situ klau org nk ckp aku xskolah xleh~(laen la bdak x skolah blagak skola) so bersyukur apa yg dapat..dan salah stu tuntutan Illahi telah ku penuhi iaitu menuntut ilmu...
PENJARA..itu sahaja yg aku boleh ungkapkan apa yg aku rasa sekarang..PENJARA SPM utk aku tempuhi pada tahun ini..aku bukanlah pandai sgt orgnya..serdang2 jek..tapi bak kata pepatah2 yg sllu di kemundangkan..usaha luar biasa pasti dapat rsult luar biasa..Insyallah..bagi aku skarang ini aku xthu dunia luar daripada lingkungan sabjek2 SPM~OMG! penat gilee!!!
kadang2 masa pon x terurus..waktu tidur mkn..waktu mkn tdo..kdg2 waktu mkn pon study..haiyokkk~ org laen boleh la cakap..alaa spm jek kot..ape susah...pale otak ko xsusah! klau stakat 5 sbjek aku xkesah sgt..tpi ini 11 sabjek kene kover gler2!!!tapi paling pedap kalau ader sstgh mnsia yg terdetik dalam hati..aku nk tgk spm kau nnti berapa ketol A kau leh dapat..kononnya diorg da berjaya.mmg panas klau dgr bnde2 mcm tu tapi aku cuba jadikan ia sbgai satu cabaran..mmg mencabar spm nie...

terlalu tinggi dinding spm untuk d panjat~lebih bayak sbjeknye lebihlah tinggi dindingnye~klau nk pnjt mestilah gner alatan2 yg cukup..latihan fizikal mental zahir batin sgala bagai...smmgnya spm the killer of killer~
kadang2 aku cemburu juga tngk kawan2..gi tusyen xderlah sllu sgt..goyang2 kaki jek kt umah...tusyen pon klau perlu jek baru pergi..klau rasa hari tu xder bnde yg nk d bncangkan lepak kt umah..study sndiri..urmmmm..tapi result gempak..kadang2 jeles..kadang rasa ksian pon ader kt ckgu..ckgu bertungkus lumus tapi diorg tetap xdtg..tapi ckgu nk marah pon xleh..diorg pndai2 blaka..harap2 dgn berkat sllu datang kelas ckgu..sllu bertnyakan ckgu harap2lah d permudahkan masa spm nnti...

TINGGAL BEBERAPA BELAS HARI SAHAJA LAGI SPM 2011~KEPADA RAKAN2 TIDAK KIRA SESIAPAPON..DOAKANLAH AKU DI PERMUDAHKAN UNTUK MENJAWAB SPM THUN INI..ANTARA DOA YG MAKBUL ADALAH DOA DARI RAKAN2....ONLINE2 GAK..TAPI SSIAPA YG MEMBACA PERKARA NIE HARAP DOAKANLAH..AKU MENGEMIS DOA KORG SEMUA UNTUK MENJADI SENJATA AKU DALAM MEDAN PEPERANGAN NANTI...

TERIMA KASIH KEPADA KAWAN2 YG SUDI DOAKAN AKU..
MUHAMMAD HAZIQ BIN MOKHTAR..

No comments:

Post a Comment