Friday 3 June 2011

Kedai Komik Sewa?

     AHAHHAHAHA...da lme x tulis blog nie.aku pon bru blik jejalan kt Melaka.so aku mencari benda yg pelik2..yg payah nk carik ar..ak tibe check in hotel then pas solat pe semua jalan2 sat kt Old Town Malacca..kedai2 kecik ape semua..aku jalan pnye jalan ader satu kedai nie aku tgk lain macam..tgk dari jauh mcm kedai runcit biasa jek..tp tgk btol2 kt ats..dia tulis nie
Aku nie pon dlu memang gila komik ar..sape kenal fmly aku scara rapat thu lah adik bradik aku ni Hantu Komik mcmmne..hehehe..aku mula tgk2 komik dari umur5 6 thun..just tgk2 jek komik.so daripada aku umr 5 thun aku da mcm2 komik ak bce..smpai terbawa kemimpi..muahha..abg aku lak sorg nie dlu mse kecik fanatik gile gn ape2 komik yg dia bca..bce satu komik mgmbl mse plg koman 3hari..btapa khusyuknye abg aku nie..muahaha .akk aku jnis sopan menalaah sgala mcm komik..suke bce berulang2..jimat duit xnk beli komik bru..ekkekee..kalau ikutkan.kt umah aku nie da menimbun kotak2 isinye smua komik..klaulah dlu aku mse kcik thu btapa pntingnya karya2 tersebut..xderlah aku buang ke hape ke..haihhh~~ 

k kita smbung blek..hahaha..itu sampingan jek..inilah mle critanya..ak ape lagi..d sbbkan aku fanatik gak gn komik2 nie...ak tros check in la dlm kedai uh..kenapa aku btol2 truja gn kdai nie??sbb susunan buku2nya yg memanggil2 aku msuk ke dalam kedai tu..nk tgk mcm mne??ha nie dia
ko tengok susunan nie mcm mne??ko tolglah carikkan aku kedai mana kt Muar ader susun buku macam nie dan 100% KOMIK!!d sini kebyakan komik2 Mandarin la ok..tp ader jgak Bahasa Melayu,Bahasa India,Bahasa Inggeris..mula2 ak tkejot tgk komik yg di ikat rapi dari jilid pertama smpai terakhir
korg tgklah sndiri stu ikat maa..then ak tgk komik2 kt sni smua lama2 dan berikat2..ader stu bundle maa..mcm komik Conan Edogawa..stu bundle veri Mandarin la tp..
ini dia segala ader d sini..muahahha..ak terlalu pelik kenapa komik2 lama ader gak kt sni.komik2 yg update2 x brape byk pon kt kdai sni..meh tnye tuan empunya kedai
aku tnye punya tnya.temu ramah sikit auntie nie...rpe2nye kedai ni sudah bukak dari awal thun 1972...hahahhaa..komik2 yg berada di sini di beli dan d smpan..dan yg wat aku terkjot..'komik2 ini law lu mau sewa pon boleh..lu pilih mana lu mau..kasik cagalan la..da sdah bce wa kasik cagalan lu blek.lu kasik wa pnye komik blek' hahhahaha..itu kalau xnk beli la..klau nk beli pon boleh ini kedai...small metter la.tp cbe ko byangkan brapa puluh juta watak komik yg tersirat di dalam kndungan sgala buku2 komik dlm kedai nie??hahahha..dan ader gak replika2

yg atas uh Wira Tunggal..pehh..watak uh menjadi kegilaan ramai remaja ketika 10 thun lepas klau korg nk thu!!!tgk dlm2 uh..tekkan pnye replika ader,small souldier ader..mcm2 la weii..yg pdang2 replika jgn ckp ar..mlambak2..mmg shokk tgk..harga pon shokk gak ar..hahahahah

itu sajalah yg aku ingin kongsikan..heheheh..P/s:baca komik lagi best daripada baca novel.muahahaha

No comments:

Post a Comment