Sunday 1 May 2011

K-Pop or M-Pop ????

Berita terkini!!aiceceh!!hehehe..bukanlaa..da lme gak xtlis ini blog..tp tgh hari 2Mei nie rse mcm ader brita yg dtg mmbuatkan aku rse nk tlis blog aku smula!!okey im a muslim n im a Malaysian n i love music..tp aku xsuka lgu ciplak!mgkin korg lain pndagan.tp nie just pndangan aku jek..ayoayoo!!ape da jadik industri muzik malaysia??!!!jgnlah meniru  org laen walaupun nk mncarik pblisiti!xleh d nafikan lagi mmg ramai generasi skarang nie gila akan K-Pop..tp berita ini baru aku trima..mgkin bnde nie da lme..tp da lme x dgr radio tntg bnde2 hot nie..xtgk tv sgt..so x brape nk thu la pasl bnde2 nie..dan skarang ader pulak ank2 tempatan mnubuhkan group sperti artis K-Pop!!!papehal kita knali dlu team2 nie...

    kita knal group jantan dlu okey!hehehe.yg nie khas untuk wanita2 malaysia..komen2 la ea ape yg nk d komen!jom kita tgk!!
24:7 itu nama band nie..apamacm??ader comel ka??ader cute ka??sbjik kan mcm korea kan??ehhehehe...ape?nk cakp gay?itu hak korg la..tp mmg da tahap kronik da kalau band2 mcm nie leh lahir dari Malaysia!!ape bikin industri muzik skang nie!!!!jgn ciplak la!!please la!!!RAKYAT MALAYSIA TIDAK BOLEH MENERIMANYA!!!!TITIK MUKTAMAD!makin lame aku tengok muke nie nk jek aku potong smuanya!haish!jgn kita menmbulkan kontraversi untuk mencarik pablisiti!aku lebih suka lagu org asli sebab ketulenan lagunya yg tiada tolok bamnding dan tiada unsur2 tiruan!
ape kejadahnya smua nie??!!!!!tolonglah wei!jagalah nama bangsa agama dan negara beb!! aku xtawlah asl korg nie smua dari mana..tapi jgan nk mengaitkan nama MELAYU!!ktiorg smua ader maruah!DAN MELAYU TAKKAN HILANG DI DUNIA!makin lama aku tengok makin nyirap pulak..da jom kita tengok group pempuan plak!!!

              kepada jantan2..tgk sekali lalu jek!mgkin seronok lihat gadis2 nie..tp jgn ketepikan agama ktika mmbaca artikel nie..kang x masal aku kne tnggung dosa2 korg!!baca jek dan lihat.jgn wat ape2~
gula gula nama di beri..ini dia ahli2 groupnye..dgn ape yg aku baca dan yg aku dapat..group nie asal Sabah..dan orang Sabah sendiri malu dengan kumpulan ini..mintak maaf ya orang Sabah..tp inilah hakikatnya!!aku lebih suka stacy la daripada ini kumpulan..klau nk membandingkan..stacy up sndiri.blajar dan trus blajar..dan membawa lagu yg sesuai dgn dirinya dan xder ciplak!keagresifan stacy ats pentas bukan smua org boleh dapat..tp dia boleh lakukan..aku tabek orang Sabah..tp klau da jadik mcm nie..CIPLAK!!!tolonglah wei..klau korg bukan muslim pon..tp ko berada di negara yang telah dicop ISLAM agama rasmi!!!apbnde nie indstri muzik??!!!lagu2 ganas x kasik open tp pmpuan2 mcm nie kasik open lak kt pblisiti!!!gampang!!klau korg nk ckp org2 nie cntik..meh cni tgk lebh dekat meyh!


bukanlah cntik sgt pon!!aduyaii!!!xyh nk nafikan lagi!x standing la gn Girs Generation ke ape ke..haihhh...nyirap lak aku la!!konon K-Pop..aduyaii..mne nie pihak2 yg ptot brtanggungjawab ats hal2 nie..
knape group2 mcm nie leh d kuarkan!betterlah aku ckp group underground daripada bnde alah nie...
contohnya band butterfingers nie..time dlu mereka bawa lagu underground smua halang..smua ckp ape yg d bawa mereka smuanya salaH!!diorg just mmbawa lagu underground yg datng dari jiwa dyeorg..bukan dyeorg ciplak dari org lain!jiwa dyeorg lagu dyeorg!!xleh d nafikan lagi!mereka kembli stelah mereka mmbawa unsur Indie dalam group dyeorg..bru lah pihak2 yg ada kuasa mmberikan kuasa untuk mereka menceburi industri muzik tanah air!!aduhaii!!tolonglah weii!!!!tolong sgt2!!!JANGAN MENCIPLAK!JANGAN MENIRU!!!BANGUNLAH ANAK BANGSA KU!!BANGUNLAH RAKYAT MALAYSIA!!!

dan yg nie lak..just nk kongsi kpada para pmbaca..ehhehehee..aku pon mnat la jgak korea nie..ada satu lagu aku minat gile..hahahahaha...jom tgk jom!



better dgr lagu org lain yg datang dari ilham sndiri daripada mendengar lagu yg meniru org lain!xder gunanya klau kita dgr lagu yg lahir dari idea org lain!!sedarlah sikit!!da JOm layan!!da tu jek post aku kli nie!byebye!!!PIKIR PAKAI OTAK JGN PKIR PAKAI LUTUT..SALAM~~

No comments:

Post a Comment